mica publicitate si puterea ei
Altele

Mica publicitate și puterea ei

O ceașcă de cafea cu lapte și un croissant simplu mă așteaptă pe masa de pe terasă. Soarele încălzește blând dimineața, iar parfumul florilor de primăvară mă învăluie. Savurez bunătățile în timp ce notez cu stiloul informațiile relevante din mica publicitate. Gândul îmi zboară de la o idee la alta, apoi mă opresc brusc. Conștientizez că în timp am devenit dependentă de ziare de mică publicitate și site-uri cu diferite anunțuri vând-cumpăr. Sunt principalele mele surse la care apelez atunci când vreau să anunț oamenii ce le poate oferi mica noastră fabrică. Totodată este locul unde caut viitori colaboratori sau furnizori. Acum însă gândul mi s-a oprit asupra unei singure idei: „cum ar arăta lumea de azi fără anunțuri de mică publicitate?”.

Ziarele de mică publicitate au fost de ani de zile o sursă importantă de a face public vânzarea sau cumpărarea unor obiecte sau oferirea unor servicii. Fără acestea îmi este foarte greu să îmi imaginez cum ar putea lua amploare anumite oferte. Adevărul este că lumea a evoluat, iar ziarele în pași repezi devin de domeniul trecutului. Acum toată lumea face tranzacții online folosind site-uri specializate sau chiar aplicații direct de pe mobil. Chiar și celebrul Facebook a creat un spațiu special dedicat micii publicități. Însă totul a luat amploare datorită apariției anunțurilor de mică publicitate. Anunțurile au apărut înainte cu aproximativ 3000-500 de ani înaintea erei noastre. Acesta a fost marele „big-bang” al publicității.

Iar acum hai să ștergem cu buretele aproximativ 5000 de ani și să ne imaginăm cum ar fi lumea fără mica publicitate, fără ziare, site-uri de vând-cumpăr sau aplicații mobile.

Photo by Daria Shevtsova from Pexels

Aleg totuși să dau frâu liber imaginației. Îmi închipui cum sun de dimineață toate persoanele cunoscute pentru a-i ruga să îmi facă legătură cu prietenii și cunoștințele lor. Cum toată ziua trebuie să stau cu agenda lângă mine să îmi notez toate numerele de telefon și toate legăturile obținute. Cum altfel aș putea să spun lumii ce am de oferit? Ce produse am început noi să producem și cum acestea îi pot ajuta pe oameni?!

Posibil să îmi notez toate târgurile și piețele din lume. Ar fi o variantă. Să îmi iau mostre, să mă urc în mașină și zile întregi să hoinăresc prin lume. Să bat din ușă în ușă și să le spun oamenilor ce ofertă minunată am pentru ei. Sună interesant. Dar extrem de obositor… Să nu punem la socoteală partea financiară.

Ok, ca să mă înțelegeți mai bine, am să vă explic cu ce mă ocup. Sunt director economic în cadrul unei fabrici de peleți înființate de tatăl meu. Printre toate problemele economice cu care mă confrunt, căutarea clienților noi este un plus. Așa, ca să nu mă plictisesc. Te întrebi ce sunt peleții? Sunt niște mici „pufuleți”, fabricați din paie de grâu sau paie de rapiță (în cazul nostru), perfecți pentru încălzire sau pentru așternut la animale, îndeosebi cai. Vindem preponderent în străinătate, în special Austria și Germania. În urmă cu 5 ani, când am decis să pornim pe acest drum, rar găseam români care să știe de existența acestor produse.

Cum am început? Prin mica publicitate, ca mulți alții. Oamenii sunt mereu în căutare de noi produse, de variante alternative la ceea ce folosesc deja și nu sunt tocmai mulțumiți. Mica publicitate este cel mai bun loc de a face o ofertă potențialilor clienți, dar și de a-i informa despre avantajele unor produse noi pe piață, alternativă ecologică și economică la ceea ce ei folosesc de ani de zile.

Photo by rawpixel.com from Pexels

Cum altfel aș putea să mă fac auzită? Prietenii mei și cunoscuții lor află prin viu grai, informația se răspândește. Problema mea este alta. Produsul pe care încerc să îl vând nu este pentru toată lumea. Nu este suficient să știe doar cei din orașul meu. Până și întreaga suprafață a țării uneori este prea mică. Trebuie să depășesc barierele de regiune, țară, limbă, uneori chiar și de continent.

Mă străduiesc să îmi imaginez viața noastră fără această putere și îmi dau seama că ar fi imposibil. Mica publicitate a apărut atât de devreme în istoria omenirii tocmai din nevoia oamenilor de a face publice anumite anunțuri. Cum ar fi acum viața, îndeosebi cea de business, fără mica publicitate, în oricare dintre formele ei? Un coșmar. Un coșmar pentru cei care deja cunosc puterea ei.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019.

%d blogeri au apreciat: