Recenzie: Îndrăgostită de un masai de Corinne Hofmann

Bună dragilor,

Îmi place să vă povestesc despre cărțile pe care le-am citit, mai ales cele care mi-au rămas în suflet. O carte mai puțin promovată, cel puțin din ce am observat eu, Îndrăgostită de un masai, scrisă de însuși protagonista romanului Corinne Hofmann, este una dintre cărțile mele preferate și pe care le-am citit pe nerăsuflate. M-am bucurat mult să aflu că povestea are și continuare. Astfel că, azi am decis să vă povestesc despre ea, iar la următoarele întâlniri literare ne auzim cu continuarea poveștii.

„ O poveste de viata si de dragoste in indepartata Kenya. Atunci cand pune pentru prima data piciorul pe pamant african, Corinne Hofmann nu banuieste ca viata ei va lua o turnura decisiva. Venita in Kenya pentru a-si petrece concediul, Corinne descopera la varsta de 27 de ani o dimensiune cu totul noua a dragostei. Este suficienta privirea patrunzatoare a razboinicului-masai Lketinga, pentru ca ea sa renunte, impotriva oricarei ratiuni, la viata ei din Elvetia: la prietenul ei, la cultura sa, la afacerile profitabile. In cateva luni, Corinne isi desprinde ancorele din Europa, pentru a se aventura intr-o lume noua. Se muta in mijlocul salbaticiei, in patria tribului Samburu, langa marea ei dragoste africana, unde cunoaste atat „raiul”, cat si „iadul”.” – Goodreads

Corinne alege să își întemeieze o familie împreună cu Lketinga și să locuiască în trigul din care soțul ei face parte. Împreună au o fiică. Traiul în sălbăticie însă devine tot mai greu pentru Corinne, având în vedere condițiile extrem de grele în care cei doi locuiesc. Sunt nevoiți să stea împreună cu mama lui Lketinga într-o ”căsuța” (o baracă cu doar o singură încăpere, folosită atât ca dormitor, cât și bucătărie), neavând intimitate, nici măcar utilități de bază.

Corinne era nevoită să meargă mult pe jos pentru a aduce apă, a spăla hainele sau copilul. La toate acestea se adaugă un soț foarte gelos, boli care îi amenință viața, sărăcia și foametea. Deși femeia alege să lupte pentru bunăstarea familiei, muncește din greu, reușind să deschidă un magazin care să le aducă un venit decent, Lketinga ajunge să se comporte urât cu soția lui, este exagerat de gelos, invidios că femeia câștigă mai mult și leneș să mai muncească. Astfel, Corinne decise să pună capăt tuturor problemelor și plănuiește să se întoarcă cu fiica lor în Elveția, țara ei de origine. Se întoarce în Elveția sau rămăne alături de soț? Și copilul? Prefer să vă las să descoperiți deznodământul singuri.

Părerea mea

O poveste pe care o recomand tuturor, o lecție de viață despre o femeie puternică, hotărâtă, dar și o mamă protectoare și soție iubitoare. Am descoperit cartea asta prin intermediul fostei mele diriginte, care la o întâlnire ne-a povestit despre cărțile pe care tocmai le citea. Mi-a atras atenția instant, fiind o poveste reală scrisă chiar de protagonista întregii acțiuni.

De la începutul lecturii am rămas fără cuvinte. Cum poate cineva renunța la un job bine plătit, la un trai bun și la iubit pentru că e atras de un necunoscut, într-o țară total străină? Nu îmi venea să cred ce poate face cineva atunci când se îndrăgostește. Corinne a renunțat la tot ce avea pentru a rămâne alături de un bărbat pe care nu îl cunoștea, care provinea dintr-o cultură extrem de diferită față de cea din Europa și cu care nici nu se putea înțelege, Lketinga nevorbind limba engleză.

Cu toate astea a rămas alături de el și s-a mutat cu el în trib. A acceptat să stea într-o baracă, să meargă zilnic după apă, să trăiască în pustietate și să cunoască ce înseamnă foametea și sărăcia. Nu o condamn, din contră. O apreciez că a avut atât de mult curaj să își urmeze inima și să fie atât de puternică într-o lume extrem de dură și de diferită. Și totuși mă întreb, cum a putut să aleagă asta?

În anul 2005 a fost ecranizată povestea lui Corinne Hofmann și vă recomand să vedeți filmul. Respectă bine întâmplările povestite în carte, însă nu în totalitate. Sunt unele scene care în film nu sunt detaliate și care sunt foarte bine structurate în carte. Detalii care te ajută să înțelegi mult mai bine anumite acțiuni ale protagoniștilor și care dau culoare cărții. Astfel, vă recomand să citiți cartea, apoi să vedeți filmul. Vă las și un trailer:

Anul apariției: 1998

Genul romanului: aventură, dragoste, dramă

Numărul de pagini: 376