Recenzie: Revedere în Barsaloi de Corinne Hofmann

Bună dragilor, în urmă cu câteva articole din seria recenziilor am început să vă povestesc despre cărțile lui Corinne Hofmann. Cartea ei de debut, Îndrăgostită de un masai, este prima carte dintr-o serie de 4 cărți inspirate de povestea propriei vieți. V-am povestit apoi despre cea care i-a urmat, drept răspuns la toate întrebările cititorilor despre viața ei după Îndrăgostită de un masai, Adio, Africa. Acum a sosit timpul pentru partea a treia, Revedere în Barsaloi.

A trebui să treacă o mulțime de vreme până ce Corinne să prindă curaj să revadă familia ei din Kenya. Mai exact 14 ani. 14 ani în care nu s-au văzut deloc. Un impuls a fost și din partea producătorilor, care doreau să ecranizeze povestea ei relatată în cartea sa de debut. Așa a decis Corinne să pășească din nou pe pământ kenyan, să retrăiască clipele petrecute acolo. Cel mai important pentru ea a fost să își reîntâlnească familia din Barsaloi. Pe fiica ei Napirai a decis să nu o ia cu ea. Nu știa cum v-or reacționa cei din Kenya la vederea ei. Îi era frică să nu se întâmple ceva neprevăzut și să nu se poată întoarce în Elveția, fiind încă minoră.

Corinne călătorește alături de cei din echipa de producție și merg pe un traseu bine stabilit. Ei urmează același drum pe care l-a urmat ea în urmă cu 18 ani, de la prima ei întâlnire cu Kenya. Călătoria îi reînvie amintiri, momente trăite pe aceste meleaguri. Ele vin ca o cascadă. Fiecare loc îi aduce aminte de o persoană dragă, de momente frumoase sau unele mai puțin plăcute.

corinne hofmann reunion in barsaloi with producer

Întorcându-se în Kenya, Corinne era pregătită să întâlnească aceași țară bine cunoscută. O țară săracă, cu o educație șubredă, aproape inexistentă. Un sistem foarte prost, fără drumuri, autoturisme, mijloace de transport infecte, fără apă potabilă și mizerie. Însă odată ajunsă, descoperă că în ciuda tuturor acestor neajunsuri, Kenya a reușit să se dezvolte încet și să tindă spre o civilizație europeană.

Un moment foarte așteptat și emoționant este atunci când ajunge în Barsaloi, unde familia ei kenyană o așteaptă cu brațele deschise. Cu siguranță și-a pus o mulțime de întrebări despre cum o să fie întâlnirea. Ce o să-și spună? Cum s-au schimbat cei dragi? Cum o să reacționeze la această revedere? Este partea despre care nu poți povesti. Trebuie doar să citești și să îți imaginezi cât de emoționant a fost acel moment. Acel moment în care îl vede din nou pe Lketinga, marea ei iubire, pe Mama, fratele lui cu familia și mulți alții. Când le vorbește despre fiica ei, Napirai, acum în vârstă de cincisprezece ani. Un moment mult așteptat.

Weisse-Massai-corinne hofmann with lketinga and mama in reusion in barsaloi

Mi-a făcut mare plăcere să citesc Revedere în Barsaloi. Cel mai mult mi-am dorit să ajung la partea cu revederea propriu-zisă. Am fost foarte curioasă cum o să decurgă lucrurile. Și mai ales cum s-au schimbat cei din familie. Cum o să fie primită. Mi-a plăcut să văd că după atâția ani, Kenya a reușit să împrumute anumite lucruri din civilizația europeană. Și mai ales faptul că oamenii încearcă să își îmbunătățească traiul, în ciuda sărăciei.

O parte interesantă a fost și revederea Corinnei cu fratele lui Lketinga. Acum nu doar că are propria lui familie, dar a reușit să ajungă directorul unei școli. M-a uimit cât de mult luptă pentru educația copiilor săraci și pentru dezvoltarea lor. Este un pasaj în care acesta povestește despre mica lui bibliotecă de la școală și despre cum încearcă să îi facă pe copii să citească. Un om cu dorințe mari și realizări mărețe.

corinne hofmann in reunion in barsaloi in kenya

Romanul acesta este din nou cu totul altceva. Dacă în prima carte am descoperit Kenya și tradițiile ei, acum redescoperim o nouă Kenya. Una care începe să își dorească mai mult de la viața, care încearcă să crească nivelul educației și a traiului populației. Civilizația însă parcă prin vreo lege nescrisă, duce mereu la pierderea unor tradiții. Așa se întâmplă și în acest caz. Descoperim pierderea unor tradiții, mai ales a tradițiilor specifice masailor și a obiceiurilor zonale, din sate mici.

Recenzie revedere in barsaloi corinne hofmann

Anul apariției: 2006

Genul romanului: biografie, memorial, non-ficțiune, poveste adevărată, cultural