Recenzie: Adio, Africa de Corinne Hofmann

Bună dragilor, într-o recenzie anterioară am început să vă povestesc despre Corinne Hoffman. Vă spuneam despre viața ei interesantă, palpitantă, dar și presărată cu momente de cumpără. Povestea vieții ei începe în cartea Îndrăgostită de un masai. O carte care avea scopul de a relata experiența ei de viață în Kenya, unde a ales să își alcătuiască o familie cu Lketinga, un masai kenyan. Corinne nu s-a așteptat ca acestă carte să aibă un asemenea impact. Ea a reușit să câștige mii de cititori, dornici de a cunoaște mai multe detalii despre Corinne și de a afla ce s-a întâmplat cu viața ei după aceea. Așa că autoarea a decis să continue povestea vieții ei în cartea Adio, Africa.

Dacă nu ați citit prima carte, vă recomand cu drag să o faceți, chiar consider că merită citită. Multora o să vă placă, mai ales dacă vă place să citiți romane de tip  memorii/biografii. Am să continui povestea lui Corinne Hoffman, ceea ce poate să vină la pachet cu câteva spoilere pentru cei ce nu au citit prima carte.

După patru ani de conviețuire cu Lketinga în Kenya, Corinne decide să fugă împreună cu fiica ei în țara sa natală, Elveția. Reușește să se stabilească într-un oraș lăngă lacul Lugano. Cartea Adio, Africa a apărut ca un răspuns pentru miile de întrebări primite de la cititorii ei. Fiindu-i greu șă răspundă tuturor, Corinne a decis să scrie cea de-a doua carte, unde povestește despre viața ei după întoarcerea în Elveția, dar și felul în care cartea ei de debut Îndrăgostită de un masai i-a schimbat viața. A devenit foarte populară, a fost chemată la televiziune, a apărut într-o mulțime de reportaje și a făcut chiar și evenimente în cadrul cărora dorea să se întâlnească cu cititorii ei. În carte ea nu uită de viața ei din Kenya și povestește despre familia ei din Kenya, cu care păstrează legătura și pe care o ajută din punct de vedere financiar.

Cartea aceasta nu se axează deloc la povestea vieții ei din Kenya. Mi s-a părut mai mult o relatare despre viața unui scriitor, despre ce presupune să scrii o carte de succes și ce impact are succesul asupra vieții autorului. Corinne relatează evenimentele de după lansarea cărții, dar și cum a ajuns să o publice. La îndemnul prietenei sale, ea a decis să pună pe hârtie povestea marei ei iubiri, de la primele secunde, până la momentul în care a decis să pună punct acestei aventuri. Nu s-a sfiit să vorbească atât despre momentele frumoase petrecute în Kenya, cât și despre problemele pe care le-a întâmpinat. Având o poveste de viață foarte zbuciumată, considerată de unii a fi revoltător ceea ce a făcut, cartea a prins neașteptat de bine la public, propulsând-o pe autoare pe primele pagini ale ziarelor.

Adio, Africa este un roman răspuns la toate întrebările cititorilor pe care primul roman a lui Corinne Hoffman le-a stârnit. Autoarea trece la relatarea vieții de scriitor, ce efect are asupra ei celebritater și succesul romanului.

Consider că această carte nu se ridică la nivelul romanului de debut al autoarei. Totuși trebuie ținut seama că este cu totul altceva, alt subiect, altă parte a vieții ei. Dintre cele 3 cărți pe care le-am citit, aceasta mi-a plăcut cel mai puțin. Am oscilat între a-i da 3 stele sau 4. Am ales 4 steluțe, cu mare indulgență. Povestea este frumoasă, Corinne ne dovedește din nou că este o femeie puternică și un exemplu pentru toate femeile din lume. Reușește să depășească o mulțime de probleme birocratice pe care le întâmpină la întoarcea în Elveția, își crește fetița singură, redevine o femeie de succes în domeniul vânzărilor și o scriitoare de renume.

recenzie Adio africa blog lindemona carte buna corinne hoffman

Anul apariției: 2003

Genul romanului: biografie, memorial, non-ficțiune, poveste adevărată, cultural