6 obiceiuri care îți afectează productivitatea

Ceau dragilor,

Zilnic alergăm în speranța că o să ne îndeplinim toate îndatoririle, să ajungem la job, să facem cumpărături, să facem curat etc. Timpul parcă zboară pe lângă noi, iar seara constatăm că jumătate din atribuirile noastre nu sunt duse la bun sfârșit, iar a doua zi o luăm de la capăt. Mereu mă întreb dacă s-a scurtat ziua, dacă ceva nu este în regulă, ceasul meu este defect sau timpul este mult mai grăbit decât mine. Și de multe ori constat că eu sunt cea vinovată.

Sunt o persoană care iubește agitația, stresul și un program plin. Altfel nu funcționez. Sunt genul de persoană care, dacă nu are o agendă plină, nu funcționează bine. Mda, te gândești că vreau să zic că sunt extrem de harnică etc. Nu! Și o recunosc. Sunt geamăn. Îți spune ceva? Adică sunt o persoană care ori are agendă full, face de toate, aleargă, face, drege, ori preferă să stea.

Ok, acum că am stabilit acest aspect, putem trece la partea de productivitate. Între a avea mult de lucru și a fi productiv este cale luuungă. Iar aici cred că o să vă regăsiți, cel puțin o parte din voi. Toți ne dorim să ne îndeplinim atribuțiile, de preferat cât mai repede, cât mai bine și să mai rămănă timp pentru lucrurile care ne plac. Iar pentru asta trebuie să ne organizăm. Uneori, însă, apar unele obiceiuri care ne afectează productivitatea și ne trezim la sfârșitul zilei că suntem exact în aceași problemă. Timpul s-a scurt, taskurile au rămas. Iar pe de-a supra, suntem și obosiți. Hai să vedem care sunt aceste obiceiuri pe care trebuie să le conștientizăm și să încercăm să le eliminăm.

amanarea alarmei
Sursă: blog.doctoroz.com

1. Amânarea alarmei

Nu știu cum faceți voi, dar la mine a devenit o problemă zilnică. Nu am un program strict, deci nu trebuie să mă trezesc la ora X pentru că altfel îmi pierd job-ul sau cade un meteorit. Dacă s-ar întâmpla asta, cred că m-ar motiva să trec de problema asta a alarmei. Dar cum momentan nu se întâmplă, încerc să îmi stabilesc o oră fixă la care să mă trezesc zilnic. Încă sunt în faza în care mă chinui să respect asta. Dar am constatat, în cazul meu, că cea mai bună metodă este să te ridici din pat, să faci patul și tentația de prelungire a dulcelui somn se evaporă.

2. Multitasking

Ah, este atât de tentant să face zece mii de lucruri deodată doar ca să termini mai repede totul și să te bucuri de restul zilei. Și tot atât de ușor o dai în extrema cealaltă. Dacă te apuci de X, nu te lăsa până nu îl termini. Apoi apucăte de următorul lucru. Iar ca un pont, lucrurile mai greu de făcut, încearcă să le faci dimineața. Vei fi mai motivat spre sfârșitul listei cu taskuri să vezi că a rămas ceva super ușor de făcut.

3. Perfecționalism

Lucrurile pe jumătate făcute, sunt făcute degeaba. Dar nici să pierzi 10 ani cu un lucru care poate fi făcut foarte bine în 10 minute, doar pentru că ți se pare ție că poate fi făcut mai bine, dar încă nu știi cum, nu este cea mai bună decizie. E mai degrabă problemă de stabilire a unui echilibru. Încearcă să faci ceva bine, nu extrem de repede, dar nici pe întreaga durată a vieții tale. Urâsc să vâd lucrurile făcute pe jumătate, de dragul de a marca trecerea persoanei pe acolo. Consider că în primul rând îți bați joc de tine, timpul tău și munca ta. Dacă nu știi, nu ai chef, nu poți, recunoaște sau nu face acel lucru. Vorba aceea, „prefă-te că plouă”. Dar și când o dai în extrema cealaltă s-ar putea să devină o problemă. Mai mult pentru tine și timpul pierdut degeaba. Așa că alege un echilibru, timpul exact necesar pentru stabilirea obiectivului. Unele lucruri au nevoie de experiență pentru a putea tinde spre perfecțiune (perfect nu este nimic, nu a fost și nici nu v-a fi vreodată. Este un lucru relativ). Cu cât înveți mai multe, cu atât îl vei face mai bine. Sau cum mi-a spus cineva „decât un deștept care stă, mai bine unul care aleargă”. Acum să nu o luați exact așa. Voia doar să spună că mai bine un om care nu știe, dar încearcă și face, decât unul care stă, studiaza veșnic problema și îl apucă moartea.

4. Amânarea lucrurilor

Ok, aici nu dau sfaturi. Sunt în plin proces de vindecare a acestei boli numită „amânarea lucrurilor”. Îmi place să fac lucruile pe ultima sută de metri, să îmi calculez exact timpul necesar înainte de deadline. A nu se înțelege că doar să bifez taskurile. Dar cum vă spuneam la început, funcționez mult mai bine la stres/presiune. Am început să îmi fac o mică agendă cu lucrurile care trebuie făcute, astfel încât să le văd zilnic și să mă apuc de ele înainte de punctul critic. Dacă aveți aceași problemă, vă recomand cu căldură o agendă și multă voință. Sau aveți voi alte sugestii?

social media
Sursă: dwiki.hil.no

5. Navigarea impulsivă pe rețelele de socializare și/sau site-uri

Hmmm, dacă până acum nu am nimerit nici un obicei care îți afectează productivitatea, ZBANG, uite unul. Așa-i că te-ai lovit de problema asta cel puțin o dată? Mă bucur că nu sunt singura. Nu întotdeauna fac asta, nu sunt genul de persoană care deschide prima dată Facebook-ul, Instagram-ul etc. și pe urmă deschide ochii. Reușesc să ajung să iau micul-dejun fără să mă ating de ele. Dar după urmează cafeaua de dimineața, iar ziarul cu ultimele noutăți nu mai este la modă (deși cred că va reveni) așa că hop, apare acest obicei. E ok să fi informat, dar uneori cei mult strică. Adică e una să vezi ce legi se mai modifică, ce taxe trebuie să mai plătești, ce ruj mega super fain a apărut, dar să știi că tanti X de la 3 a văzut o poză cu „bună dimineața” și s-a gândit să o distribuie (și face asta zilnic) sau că Y este în cucuieții din deal și se uită la cer senin, asta mi se pare puțin cam mult. Da, mă uit și eu la tot felul de postări care nu îmi transmit o informație utilă, postez și eu lucruri inutile anumitor oameni. Să nu mă înțelegeți greșit. Dar când faci asta 25 de ore din 24, atunci clar e un obicei care te afectează, nu te informează.

PS: puteți face excepție cu ACEST blog, toate cele relatate mai sus nu se aplică.

6. Prea multe taskuri

Cine nu se crede Superman/Superwoman și își stabilește pentru a doua zi mii de lucruri de făcut. Și chiar crede că le va duce la bun sfârșit. Fac și eu asta uneori. Dar la sfârșitul zilei revin printre pământeni și conștientizez că m-a luat valul. Așa că învăț să îmi stabilesc 2-3 obiective principale, iar alte lucruri care trebuie făcute sunt notate doar ca notițe. Așa știu că cei important sigur fac, iar ce poate aștepta, termin în funcție de timpul rămas. Iar aici se potrivește de minune respectatea punctului 4.

Acestea au fost cele 6 obiceiuri care mie îmi afectează productivitatea, le-am simțit pe pielea mea și le mai simt, dar de care vreau neapărat să scap.

 

Voi ce obiceiuri, care simțiți că vă afectează productivitatea, aveți? Și cum considerați că putem să scăpăm de aceste obiceiuri nesănătoase?

 

Aștept cu nerăbdare părerile voastre, să le discutăm și poate împreună mai scăpăm de ele. Vă pup. Să aveți parte doar de zile super productive,

signature-lindemona

  • Foarteee adevarat! Toate de mai sus! :))* fara primul punct neaparat, pentru ca ceasul meu biologic ma trezeste la 6-7 🙂 Dar prea multe task-uri, pagini, retele, oameni, ma cam distruge usor..
    Eu inchid internetul..la propriu! Incep sa fac liste si sa termin proiectele pe rand! Ce zici ar functiona si la tine?

    • Ah, daca as putea cumpara un asa ceas …
      Ideea cu listele sigur o implementez. Cred ca e cea mai buna metoda de a putea duce la bun sfarsit taskurile. Mereu apare ceva in program si imi da totul peste cap. Asa, pus pe foaie, e mai usor sa nu ma abat de la taskurile stabilite.
      Si eu exclud internetul seara, dupa ora 21-21:30. Altfel pierd toata seara degeaba, fara nici un rezultat. Prefer sa ies, sa citesc si sa imi iau doza de relaxare si timp liber.