10 produse camara driedfruits lindemona super blog
Altele

10 produse care nu ar trebui să îți lipsească din cămară

Trecem printr-o perioadă în care cămara este una dintre locurile asupra cărora ne îndreptăm toată atenția. Trebuie să ne asigurăm că nu ne lipsește nimic esențial din cămară, astfel încât să ieșim cât mai puțin la cumpărături. La făină și drojdie cred că fiecare ne-am gândit deja, iar dacă am omis acestte două elemente esențiale, cu siguranță știrile și rețelele de socializare ne-au readus aminte deja de ele. Eliminând acestea, aș dori să ne îndreptăm atenția asupra altor 10 produse care nu ar trebui să îți lipsească din cămară.

produse din cămară
Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Miere de albine

Pe lângă faptul că mierea este dulce, aceasta are o mulțime de beneficii. Produsele apicole pot fi folosite ca înlocuitor pentru zahăr, contribuie la îmbunătățirea sistemului nervos, afecțiuni respiratorii, ale aparatului urinar, cardiovasculare și multe altele. Astfel, mierea este un ingredient pe care îmi place să știu că îl am mereu în cămară. Împreună cu familia, obișnuim să bem în fiecare seară cel puțin un ceai îndulcit cu puțină miere. Un deliciu și un strop de sănătate.

Nuci

La sfârșitul lunii am făcut un set de analize și am constatat că stau foarte prost în ceea ce privește vitamina D. Având în vedere că această vitamină se poate absorbi stând la soare, mi-am dat seama că varianta aceasta pică din start. Pe lângă medicamente, trebuie să iau vitamina din alimentație. Astfel, cămara mea s-a umplut de diverse nuci: migdale, nuci, caju, fistic, alune, arahide. Vă recomand să faceți la fel, având în vedere că zilele acestea trebuie să evităm ieșitul din casă. Sunt o sursă bogată de vitamine, uleiuri sănătoare, minerale. Încercați să strecurați câteva nuci în gustările voastre, însă fără a face abuz de ele.

Te invit să descoperi și Bucătăria peftectă e cea în care gătești pentru familie.

Fructe dezhidratate

Fructele proaspete sunt cele mai bune și mai sănătoase, însă ce ne facem atunci când nu le avem? Apelăm la fructe dezhidratate! În magazine găsim o mulțime de fructe, chiar și pe perioada de iarnă, însă trebuie să fim conștienți că acestea sunt culese verzi și niciodată nu ating adevăratul lor potențial de a ne furniza vitaminele și mineralele necesare. Fructele uscate sunt defapt fructe coapte, dezhidratate. Astfel, acestea își păstrează o mare parte din beneficii și sunt o sursă bogată de nutrinți, mai ales în sezonul rece sau în perioadele în care nu ne putem aproviziona cu fructe proaspete.
Preferatele mele sunt caise, prune, curmale, merișoare și smochine.

produse din cămară
Photo by Pixabay from Pexels

Ulei pentru gătit

În ceea ce privește uleiurile, avem tot mai multe sortimente: de cosos, măsline, floarea soarelui, rapiță, palmier, cânepă, dovleac, in. Fiecare cu preferințele lui, toate sunt bune de avut în casă și de adăugat pentru un plus de savoare în măncâruri. De asemenea, fără să mă blazați, recomand să folosiți și untură de porc. Este sănătoasă și foarte rezistentă la temperaturi înalte. Așa că s-ar putea să fie cea mai bună alegere pentru prăjit, împreună cu uleiul de cocos și cel de palmier.

Fasole

Bogată în fibre, vitamina B, calciu, fosfor, potasiu, fasolea poate fi o sursă excelentă de nutrienți. Pe lângă acestea, este foarte sățioasă și un produs care rezistă excelent depositat în cămară.

Linte

Un produs despre care foarte multă lume deabea acum începe să vorbească și să testeze. La fel ca fasolea, lintea este o sursă bogată în diverse vitamine și minerale, sățioasă și gustoasă. De mic copil am consumat acest produs. Mama face supă de linte, o supă asemănătoare cu fasolea. Însă ea poate fi consumată și în locul garniturilor.

Orez

Orezul este una dintre cele mai apreciate cereale folosite preponderent pentru prepararea garniturilor, cu legume, ciuperci sau curry. Are fosfor, magneziu, potasiu, vitaminele B1 și E, bogată în carbohidrați și proteine. O iubim așa cum este. Eu o ador cu lapte, zahăr și scorțișoară. O delicatesă apreciată de toată familia, atât ca desert, cât și pentru micul dejun.

produse din cămară

Semințe

Aici putem să adăugăm diverse tippuri de semințe: floarea soarelui, dovleac, in, chia, cânepă, susan etc. Toate acestea pot fi folosite în diverse preparate, salate, panificație sau pot fi consumate ca atare. Indirefent de cum alegeți să le consumați, sunt o sursă bogată de uleiuri sănătoase, vitamine și minerale.

Fulgi de cereale

Fulgi de ovâz, fulgi de grâu, de porumb, de secasă, indiferent de care ați alege să consumați, aceștia sunt o sursă bogată de nutrinți. Una dintre cele mai gustoase forme de a le consuma sunt batoanele din amestec cu miere și fructe uscate.

Paste și făinoase

Nu suntem Italia, dar tot iubim pastele și produsele făinoase. Sunt gustoase și ușor de preparat. Consumate în exces ne pot da bătăi de cap când ne urcăm pe cântar, însă au și ele beneficiile lor, nutrienți și vitamine. Consumate moderat, pot fi produse gustoase și benefice. În plus, sunt ușor de păstrat și repede de scod din cămară pentru o perioadă mai îndelungată.h

Mic dejun sănătos și gustos

Zilele trecute am vorbit cu colegele de la servici despre iaurt făcut în casă. Defapt despre laptele pus la acrit. Delicios. Așa am început să dezvoltăm ideea și le-am povestit despre cum îmi prepar eu iaurt cu fructe. Având în vedere că rețeta era apreciată, o împărtășesc și cu voi.

Îmi plac iaurturile cu fructe, ca și gust, însă mî deranjează că fructele sunt doar în denumire. Așa că am renunțat complet la ele și îmi prepar singură. În iaurt simplu sau chiar și cel făcut în casă, adăugați o linguriță de miere și amestecați bine. Apoi adăugați fructele dorite, fulgi de grău, ovâz, nuci. O să obțineți un mic dejun delicios și mult mai sănătos. Iar mierea schimbă complet textura iaurtului și gustul.

Articol scris pentru proba 8 – 10 produse care nu ar trebui să îți lipsească din cămară în cadrul competiției Sprin SuperBlog 2020.

%d blogeri au apreciat: