Recenzie: O sută de nume de Cecelia Ahern

Bună dragilor, a sosit o nouă zi de vineri, ceea ce prevestește un weekend relaxant, numai bine venit după o săptămână de lucru. Astăzi vreau să vă propun o carte care mi-a plăcut mult. Am citit O sută de nume, povestea scrisă de irlandeza scriitoare Cecelia Ahern, pe nerăsuflate. O poveste care te prinde în mrejele lecturii de weekend.

Banner povestea pe scurt review carte

Povestea celor O sută de nume începe foarte trist. Constance, o jurnalistă foarte îndrăgită, care împreună cu soțul ei Bob au pus bazele unei proprii reviste, din dorința de a scrie din suflet, nu doar subiecte care ,,să vândă”, se îmbolnăvește de o boală cruntă: cancer. Pe patul de spital, cu ultimele forțe, îi spune celei mai bune prietene, Kitty Logan, despre o scrisoare.

Înainte de a muri, Constance primește promisiunea lui Kitty că are să caute scrisoarea pe care i-a pregătit-o. O listă cu o sută de nume. Fără nici o legătură între ele. O sută de oameni necunoscuți. Despre care trebuie să scrie un material în ediția specială dedicată lui Constance. Două săptămâni! O sută de oameni. O sută de povești. Ce au toți în comun, dacă nici măcar nu au auzit unul de existența celuilalt?! Nu o cunoșteau nici pe Constance. Nici pe Kitty. Nici pe Bob.

Kitty Logan este cunoscută pentru că a ajuns să aibă propria emisiune în cadrul unui post național. Însă își pierde job-ul atunci când îl denigrează pe un profesor de sport. Ajunge jurnalistă la o revistă, dar din cauza problemelor, riscă să își piardă și acest post. Atunci când prietena ei o roagă să scrie un articol, pe care ea îl pregătea pentru revista pe care o deținea, Kitty prinde forțe noi. În ciuda tuturor piedicilor, Kitty luptă să își mențină poziția de jurnalistă talentată. Cu lista în mână, pornește în căutarea celor o sută de nume.

cecelia ahern

Fiecare persoană obişnuită are o poveste neobişnuită. S-ar putea să credem că nu suntem deloc remarcabili, că ducem o viaţă  plictisitoare, doar pentru că nu ne ocupăm de chestii neobişnuite, nu ţinem prima pagină a ziarelor şi nu câştigăm premii. Dar adevărul este că fiecare face ceva fascinant, curajos – un lucru de care să fie mândru. În fiecare zi oamenii fac lucruri care nu sunt luate în seamă şi nu sunt sărbătorite. Despre asta ar trebui scris. Despre aceşti eroi pe care nu-i ia nimeni în seamă, despre oameni care nu cred deloc că sunt eroi, pentru că ei fac doar ceea ce cred ei că au de făcut în viaţă.

O sută de nume – Cecelia Ahern
Banner parerea mea recenzie carte

Ți-am stârnit puțin curiozitatea? Am să spun doar că romanul lui Ahern a fost superb, plin de lecții. Deși pare doar o cursă nebună a lui Kitty, nu este așa. Este vorba despre oameni. Despre povești diferite. Despre descoperirea celor din jur. Așa cred că ar trebui să facem și noi din când în când. Să nu judecăm. Să încercăm să aflăm povestea oamenilor din jurul nostru. Să îi descoperim, cu bune și cu rele. Și să nu uităm că adevărul e mereu undeva la mijloc.

Kitty descopă o mulțime de oameni obișnuiți. Descoperă că deși totul pare obișnuit, poveștilor lor sunt unice și uneori neobișnuite. Pentru că fiecare trăiește propriul roman, propria lui poveste. Este propriul său autor.

Citat o suta de nume cecelia ahern

Îmi place cum scrie Cecelia. Are cărți superbe, povești neobișnuite și mereu alt stil de a scrie. Cel puțin așa mi se pare mie. Am impresia că de fiecare dată o descopăr pentru prima oară. O sută de nume este o carte captivantă, ușor de citit. De cum descoperi lista de nume ajungi să îți dorești să descoperi ce este cu ei. Ce povești au. De ce sunt pe listă. Și care este defapt subiectul articolului pe care trebuie să îl pregătească Kitty?

Nu îți pot divulga mai multe.Va trebui să descoperi singur. Așa e cel mai bine 😉 Așa a făcut și Kitty. Și eu. Acum e rândul tău!

recenzie cecelia ahern o suta de nume goodreads

Anul apariției: 2012

Genul: literatură contemporană, romantică, ficțiune, chicklit

Țara: Irlanda

Editura: All

Număr pagini: 320

Unde se găsește: Scribd, Libris, Elefant, Cărturești.

O sută de nume este o poveste captivantă, ușor de citit și perfectă pentru un weekend relaxant. Pe alocuri amuzantă, uneori extrem de misterioasă, povestea este una deosebită și potrivită pentru sezonul Sărbătorilor de iarnă.

Ai citit cartea O sută de nume de Cecelia Ahern? Dar celelalte cărți ale autoarei?