Ziua bună se cunoaște după cafeaua de dimineață
Have success

Ziua bună se cunoaște după cafeaua de dimineață

Pauză 2 minute! Revenim după ce cafeaua e gata, ok?

Gata cafeluța? Bun, putem să trecem la subiect. Vă spuneam că ,,ziua bună se cunoaște după cafeaua de dimineață”. Sper că a fost o cafea proaspăt prăjită, potrivit de amăruie să te trezească la realitate, dar ușor îndulcită încât să ai o zi bună. Astăzi povestim despre productivitate.

O zi bună se cunoaște după cafeaua de dimineață și după task-urile îndeplinite la finalul zilei. Problema este ce se întâmplă între aceste două puncte și cum putem să ajungem seara să ne bucurăm de realizări și nu să plângem după o zi pierdută.

1. Începe cu ce nu-ți place

Tocmai am terminat de ascultat audiobook cu Brian Tracy și a lui carte „Începe cu ce nu-ți place”. Vă recomand cartea, e ușoară, scurtă, dar pune puctul pe i. El spune că ar trebui să începem ziua cu task-urile importante și care nu ne plac, adică cu „broasca cea mai mare și cea mai urâtă”. Exact ceea ce evităm de obicei să facem. Nu pentru că nu ne place, dar de cele mai multe ori suntem conștienți că ne ocupă cel mai mult timp și cea mai mare parte din energie. Începe cu un obiectiv greu și lasă cele ușoare pe la finalul zicei. Așa vei evita să tot amâni task-urile mai grele.

2. Spune STOP distragerilor

Un studiu a arătat că fiecare distragere reușește să ne scoată din „flow”, acea stare de maximă concentrare și eficiență, la care reușim să ne reconectăm abea după 20 de minute după ce revenim la activitatea de dinainte. Asta dacă nu sună din nou telefonul sau vreo notificare. Așa că, dacă ai un task mai greu și urgent, oprește telefonul, lasă deoparte social media.

3. Social media

Într-o lume în care informarea este pe primul loc, iar social media este regele distragerilor, am zis să-i acord un punct distinct. Acum tu hătărâști cât de important este pentru tine. Eu am ales să opresc majoritatea notificărilor din social media. Mi-au rămas doar 2-3. Așa evit să verific telefonul la orice mic sunet făcut. Încă mai folosesc social media (sper să reduc din timp), dar intru doar 2-3 ori pe zi, în pauzele de masă sau seara, când am terminat deja task-urile.

4. Multitasking

Încă mai am puțin din orgoliu acela de a spune că pot să fac multitasking. Și chiar reușesc destul de ușor să trec de la un task la altul sau să fac două deodată. Însă simt că nu este ok să se întâmple asta tot timpul, doar în cazuri excepționale. Altfel, obosesc mai repede și mă reconectez mai greu la un task serios, care necesită concentrare. Așa că încerc să îmi fac priorități. Dacă e ceva ce poate aștepta, nu întrerup taskul actual. Dacă e o urgență, e clar că prefer să las deoparte ceea ce fac, ca să „mănânc broasca mai mare și cât mai repede”.

5. Jurnal de activitate

La începutul anului am avut o perioadă în care simțeam că task-urile mă copleșesc, că într-una se adună tot mai multe lucruri de făcut și eu nu mai reușeam să mă concentrez nici la cele mai importante. Au apărut și distragerile care mă dădeau peste cap. Așa că mi-am spus că trebuie să-mi țin un jurnal zilnic în care îmi notez orele de lucru și toate task-urile pe care am reușit să le termin. A funcționat de minune. La finalul zilei vedeam câte lucruri am reușit să fac și să conștientizez ce task-uri importante au rămas nefăcute la finalul zilei. Vedeam exact orele de lucru, dar și întreruperile care mă încetineau din lucru. Așa că în zilele următoare încercam să îmi stabilesc mai clar fiecare distragere, astfel încât să reușesc să fac mai mult.

Am renunțat la acest jurnal atunci când am simțit să îl fac deja automat în minte. O decizie proastă. Te rog să nu faci ca mine. Ține jurnalul și atunci când crezi că deja nu ai nevoie de el. Altfel, cu timpul, o să ai tendința de a slăbi din productivitate. Eu mă reîntorc la jurnalul meu de activitate.

Photo by Kaboompics .com from Pexels

Despre unele, precum multitasking și social media v-am spus și în articolul cu cele 6 obiceiuri care îți afectează productivitatea, dar tot simt nevoia de a le reaminti. Repetiția este mama învățării. Atunci când repetăm un lucru, devine un obicei. Așa că aveți grijă ce faceți cu repetiție, ca să nu vă treziți cu obiceiuri care vă afectează activitatea de zi cu zi, vă consumă energie fără nici un rezultat util.

Acestea fiind spuse, vă las să vă savurați din cafea, dacă v-a mai rămas și să aveți o zi plină de realizări. Eu mă reîntorc la ceașca mea, mi-a mai rămas puțin din cafea de specialitate Juliu Meinl, preferata mea.

Apropo, dacă sunteți în căutarea unei cafele bune, vă recomand magazin de cafea Kfea.ro, găsiți o mulțime de sortimente, de la diverși producători. Fie că vă place cafea măcinată sau cafea boabe, se găsește pentru toate gusturile. Ceaiurile tot de la ei îmi iau încă din 2019 😉

Articol scris în cadrul competiției SuperBlog 2021, la proba 7 lansată de Kfea. PS: tot ce conține articolul este real 😉

%d blogeri au apreciat: